Jeg har lige tastet telefonnummeret ind. Jeg kan høre, at telefonen ringer i den anden ende. Den bliver ikke taget. Jeg er lige ved at lægge på, men så kan jeg høre en stemme. Kvinden siger et eller andet navn. Det er navnet på den blomsterhandler, jeg har ringet til. Hun siger bare, navnet så hurtigt, at jeg kommer i tvivl, om jeg har fået fat i den rigtige forretning. Jeg fandt telefonnummeret på internettet, hvor jeg havde søgt efter ”blomsterudbringning i København”.
Venligt og hurtigt
Jeg siger venligt goddag og spørger, om det er den forretning, jeg vil have i tale. Jeg får at vide, at det er det. Kvinden spørger mig om, hvad hun kan hjælpe mig med. Jeg forklarer hende, at jeg har brug for at sende en fin blomsterbuket til min mor, som bor i København. Hun fylder 60 i næste uge, og jeg kan ikke nå at komme hjem til hendes store fest. Kvinden siger til mig, at de har mange fine buketter, og at de sagtens kan lave en særlig buket for mig. Jeg skal bare give dem besked om, hvilke blomster jeg vil have, at de binder ind i buketten. Vi taler lidt frem og tilbage om, hvilke blomster der skal i. Jeg kan høre, at hun noterer det ned. Jeg spørger om, hvordan og hvorledes med betaling.
Nemmest at bestille online
Hun forklarer mig, at det nemmeste vil være, hvis jeg går ind på deres hjemmeside og bestiller en buket derfra. I feltet til noter vedrørende bestillingen skal jeg huske at skrive, hvilke ekstra blomster der skal med i buketten. Ok, det er jo nemt. Kvinden minder mig om, at jeg også bør skrive, at der er tale om blomsterudbringning i København, så ved hun, at vi har talt sammen, og kan vende tilbage til sine noter, som hun har taget her under vores samtale. Hun lover, at buketten leveres på dagen.